lördag 18 september 2010

Ny sjal och dagen som gått

Jag har börjat på en ny sjal idag. Använder samma mönster som till sjalen som svärmor fått. Virkar med nål nr 5 så det går fort, detta är gjort på ett par timmar.




Denna ska bli större än de andra och kommer förhoppningsvis värma skönt på jobbet!

Garnet kommer jag inte ihåg vilket märke det är eller var jag köpt det. Har ett par nystan till så jag hoppas att det räcker! Annars får jag be om hjälp i garnaffären. Färgen är inte riktigt likadan i verkligheten som på bilden, den är blågrönpetrol typ.

Dagen har gått fort och varit kanon! Mila var sjuk igår, hostig och hade trånga luftvägar så jag fick gå hem från jobbet. Idag är det bättre men inte helt 100. Vi var till tippen och bakade sen muffins. Mila gillar att baka och kan utan problem dra i sig en hel sked med vanlijsocker om man inte stoppar henne. Sen kom mormor och morfar på middag, fika och lite lek.



I morgon ska vi rösta och sen är dagen öppen för vad som bjuds. Kalle ska meka buss, besiktning på måndag så vi håller tummarna!

/ Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar