fredag 27 maj 2011

Tofflor - nu eget mönster

Kalle tog med sig de rosa tofflorna jag gjort till sitt jobb och jag fick genast 3 beställningar. Vill inte tjafsa om upphovsrätt mm så jag har gjort om mönstret så att det nu är mitt eget. Jag har framförallt ändrat hälen så att den nu blivit jämt rund, på de första tofflorna är den fyrkantig, vilket gjorde att det blev ett hörn som vek sig efter tovning. Har även ändrat sidostyckena och lite där fram, men det syns inte så tydligt efter tovning. Tycker att det är lite obehagligt med upphovsrätten eftersom den verkar vara ganska luddig när det gäller hantverk, och jag vill inte förstöra för någon annan.

Tofflorna är med samma färg som de första, men i strl 36 och med hjärtan på. Det är till en mamma på alla hjärtans dag. Hoppas att hon blir glad över något eget och unikt! Det är riktigt roligt att någon vill betala en summa för något som jag gjort. Har tagit garnkostnad plus lite till, men timpenningen blir liten ändå. Inte därför jag gör det utan för att någon faktiskt vill ha mina saker!

Hjärtat på översidan av ena toffeln blev jag inte riktigt nöjd med direkt efter tovning, men med lite fix och broderi så blev det fint. Blir nog aldrig riktigt nöjd med något jag gjort, förutom någon sjal eller två. Är en chansning att tova saker, men det borde vara så att ju mer jag gör det, desta vanare blir jag. Har grym prestationsångest när jag virkar till någon jag inte känner!

Mönster: mitt eget
Garn: Viking of Norway, naturgarn i cerise, rosa och lite vitt.
Virknål: 7mm












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar